درباره من

عکس من
به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

دوشنبه، مهر ۱۲، ۱۳۸۹

آیا می دانید که؟! ( ایمیل دریافتی )


پیشرفتهای تکنولوژیک و فن آوریهای بدیع و صنعتی شدن، ضرر و زیانهایی هم دارد که نه طبیعت و نه انسان از شرّ آنها در امان نیستند. افزایش جمعیّت زمین روشها و راهکارهایی را می طلبد تا با استفاده از آنها بتوان به تولید انبوه دست یافت و کمبودها را با کمک تکنولوژی رفع و رجوع کرد. البته در این میان بازار سودجویان نیز داغتر از همیشه، محصولاتی با کیفیّت بسیار نازل روانۀ بازار می کند و به یُمن وجود این آشفته بازار جیبش را پر می نماید. اگر تمام نکات زیر درست باشد و یا حدّاقل کمی تا قسمتی از آنها واقعی باشد، آنوقت دور از جان شما ظاهرا چاره یی جز رو به قبله خوابیدن باقی نمی ماند. باور نمی کنید، خودتان بخوانید.

آیا می دانید قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است؟

آیا می دانید مادۀ اولیّۀ کالباس و سوسیس از سویاست که سودازا و مضر است و موجب کم حافظگی می شود؟ بنا بر شواهد عینی زایدات گوشت و گوشتهای غیرقابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود.
آیا می دانید در ماکارونی بیست درصد گلوتن صنعتی استفاده می شود که سرطانزاست و در بسیاری کارخانه ها نان خشک کپک زده بجای آرد در ماکارونی استفاده می شود؟
آیا می دانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود.؟
آیا می دانید در نان باگت برای متخلخل شدن از پودرهای بکینگ یا جوش شیرین زیاد استفاده می شود که در گمرکها با علامت مرگ وارد می شود؟
آیا می دانید نانهای فاقد سبوس از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامینهای ب می باشند محرومند و نان باگت بدترین نانهاست؟
آیا می دانید که ساندیسها و نوشابه ها و بیسکویتها و کیکها با قندهای مصنوعی چون ساخارین که هزار برابر شیرینتر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد؟
آیا میدانید رنگهای افزودنی در نوشابه ها و ساندیسها و آدامسها همه سرطانزا هستند؟
آیا می دانید گوشت مرغ و ماهی های پرورشی با هورمونهایی هستند که عوارض متعدد به بار می آورند؟
آیا می دانید سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانسها و رنگها هستند که همگی بسیار مضرند؟
آیا می دانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاههای نفت است درست شده که کلسترول خون را افزایش داده و موجب چربی خون می شود؟
آیا میدانید جهت برّاق شدن خیار گلخانه ای از روغن مالی استفاده می کنند و خیار گلخانه ای بدلیل ندیدن نور خورشید سرطان زا و خطرناک است؟
آیا می دانید موزهایی که به جای هوای گرم جنوب در گلخانه ها توسط کاربیت پرورش داده می شوند موجب تولید مرض و یبوست می شوند؟
آیا می دانید در اکثر کارخانه های آبلیموی صنعتی حتی یک عدد لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از آب کاه بعلاوه برخی اسانسها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب ته نشین نشدن آب لیمو می باشد؟
آیا می دانید کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار کره مارگارین گیاهی دوست قلب شما فریبی بیش نیست؟
آیا می دانید نوشابه ها موجب آسیب دیدگی سلولهای کبدی و نامنظم شدن ضربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافیین می شود؟
آیا می دانید گاز موجود در نوشابه سبب پوکی استخوان می شود. یک عدد نوشابه به اندازه شش بشقاب برنج چاق کننده است و ضرر شربتهای کارخانه های مشابه نیز کمتر از آن نیست؟
آیا می دانید دندان شکسته داخل نوشابه پس از هفت ساعت حل می شود؟
آیا می دانید بر اثر تحقیقات علمی پزشکان در انگلستان پفک نمکی موجب عقیمی و ناباروری در کودکان می گردد و پفک حاوی تارترازین سبب اختلالات رفتاری و اضطراب و پرخاشگری عصبیّت در کودکان می شود؟
آیا می دانید چسبندگی پفک بر اساس تحقیقات تا هفت بار مسواک زدن هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی می باشد؟
آیا می دانید برنج سودازاست و موجب غلظت خون می شود و همچنین موجب انسداد عروقی سنگ صفرا و سنگ کلیه می شود و پوست را تیره می کند؟
آیا می دانید چای سیاه موجب کم خونی و آریتمی قلبی و اختلالات گوارشی و چروکیدگی پوست و ریزش مو می شود؟
آیا می دانید قند و شکر تفالۀ باقیماندۀ چغندر قند و نیشکر است که مواد ارزشمند آن گرفته شده و خوراک دام می شود؟
آیا می دانید بر اساس تحقیقات فرانسوی ها مرغهای ماشینی به علت آنتی بیوتیک های متنوع و متعددی که به آنها خورانده می شود باعث بروز وشیوع عفونتهای میکروبی می باشند و بدلیل محرومیّت از نور آفتاب بسیار مضرّند؟
آیا می دانید اسیدهای چرب ترانس در چیپس پس از حرارت مکرر سرطانزا می شود؟
آیا می دانید ظروف استیل سرب در داخل غذا می ماند که سرطانزاست و ظروف تفلون به دلیل تخریب لایه های تفلون نیز همین خاصیّت را دارد؟
آیا می دانید ظروف آلمونیوم موجب کم خونی، آلزایمر و ضعف اعصاب و لرزش دست می شوند و ظروف لعابدار حاوی ترکیب سرب بوده و سرطانزاست؟

امّا در انتهای این مطلب دریافتی آمده است که:
بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است. بهترین روغن، روغن حیوانی ست. و روغن کنجد و زیتون هم بهترین نوع روغن گیاهیست.
بهترین نان، همان نان سنگک خودمان است که دارای سبوس می باشد و بهترین نوشابه سکنجبین است.
به جای قند هم استفاده از خرما و ارده شیره و انواع میوه های خشک و کشمش و توت خشک و عسل بسیار بجاست.
بهترین ظروف هم ظروف سنگی و مسی هستند که موجب میکروب زدایی از غذا می شوند.

هیچ نظری موجود نیست: